Opinnäytetyön palautus on tulevana perjantaina 1.2.2008.
Minulla on kamalata paineet saada se valmiiksi. Minun pitää vielä ommella yksistä housuista lahkeen suut ja toisista vetoketju, vyötärökaitale ja lahkeen suut. Molempiin viel pitää ommella napinlävet ja napitkin.
En missään vaiheessa ennätä ottamaan kunnollisia kuvia asuista, vaan opettaja saa tyytyä kuviin, jotka on otettu meidän studiossa.Ei mitään hienoja, täysmeikattuja kuvia rakennustyömaalta tai linnanraunioilta. Ei vaan ole aikaa mennä kuvaamaan.
Minun pitää kirjoittaa vielä lähes KAIKKI, mitä raporttiin pitää tulla..Romaania saan siis väsätä yömyöhään.

Eikä tässä vielä kaikki. Ihmisillä kun tuppaa olemaan muutakin kuin pelkkä opiskelu.
Itselläni on tämä viikko aika lailla varattu opinnäytetyötä varten, mutta tänään olen vahtimassa lapsia 16.30-20.15
Aamulla mietin soittaisinko vanhemmille ja sanoisin, että en pysty tulemaan, mutta minä tarvitsen rahaakin. Tili on miinuksen puolella ja kännykkälasku on varmaan jo matkalla tännepäin. Onneksi opintotuki tulee 4.2
Huimat 350€, josta jää n. 100€ käteen vuokran jälkeen. Nekin rahat menee sitten tv-lupiin ja muihin laskuihin. Apteekistakin pitäisi ostaa lääkkeet taas, kun erä loppuu. Resepti pitäisi käydä uusimassa, eikä sekään ole ilmaista..Miksi ne on voimassa vain vuoden?

Eikä tässäkään vielä kaikki. Mun mies on edelleen siellä armeijassa. On sillä polvet kestäny ja asenne kohillaan. Ikävä on kova ja tuntuu että tämä stressi vielä suurentaa sitä.
Stressi on muuten todella kiva..Minulla se itelläni esiintyy niin, että minua itkettää kokoajan. Ilman sen suurempaa syytä minä saatan alkaa itkemään. Stressistä se kai johtuu. Ja ikävästä.

Otan nyt sinne lasten luo kyllä paljon noita opinnäytetyö-juttuja. Yleensä sielä nimittäin tulee tylsää, kun lapsi leikkii kavereiden kanssa tai tekee läksyjä tai muuta vastaavaa. Minun tarvii vain olla saatavilla ja istua vaikka olohuoneessa.

Saan kyydin kotiinkin, niin ennätän illalla kanssa kirjoittelemaan paljon -toivottavasti.

No. tuon kaiken muun hässäkän lisäksi minulla on autokoulu siinä tilanteessa, että pitäisi mennä sinne teoriakokeeseen, että voin jatkaa ajoharjoittelua. Eilen oli liukkaan ajot ja viikon päästä tiistaina on pimeän ajo. Tarkoitus olisi kortti saada helmikuun lopuun mennessä, mutta saa se mennä maaliskuullekin, jos siltä tuntuu.
Teoriatunnit tosiaan loppui viimeviikon torstaina ja kokeilin perjantaina tehdä tottia ja dialogia, mutta ne ei menneet läpi. Kai se on normaalia kun ihan kylmiltään aloittaa..en ole mitään lukenut tai vastaavaa, vain kerran harjoittelin kotona teoriakokeen kysymyksiä.

Nyt minulla alkaa ajotunnit. Pitää lähtee tästä vuodattamasta teille. Pitää unohtaa stressi ja kiireet ja pompata ratin taakse. Minulla ei ole muuta elämää kuin se hetki, mitä autossa istun (katsos, jos stressaa muita asioita, ei varmasti mene ajaminen nappiin.)
Josko tänään jo keskustan ruuhkiin kurvailemaan?

Lisäämpä viel tuosta, kun näytin jo elokuun alussa stressaavan koulusta..Sehän ei siis ole mitään verrattuna tämänhetkiseen stressiin.
Venäjä, jota minulla oli ensimmäisessä jaksossa, jatkuu nyt kuunvaihteessa.
Lukujärjestys neljännestä jaksosta löytyy tuolta. Valitse lajiksi luokat/ryhmät ja nimilyhenteeksi ASV05